torsdag, februari 12, 2009

Who's this?

Tadaaa. Det tog mig bara en timme att fixa en komplettering som legat och släpat sen 22/10-2007, på ett litteraturseminarium som jag missade när jag låg på sjukhus med körtelfeber. Nu är jag änna stolt över mig själv. Dessutom diskade jag monsterdisken igår utan att bli irriterad på D. Idag gick jag upp innan halv tio och tvättade fyra maskiner och så kompletteringen på det! Faan, känner ju knappt igen mig själv! Imorn lär det ju hända desto mindre dock. Jag har ett mycket begränsat energilager.

Ah! Jag kom på hur omåttligt stolt jag är över mig själv för att jag slutade röka när jag plussade också ju!. Lätt som en plätt var det! Så, nu fick jag klappat mig själv på ryggen för det också. Hehe. På tal (eller skriv) om rökning så kollade jag nyss på Unga Mödrar på Kanal 5. Vad är det för fel på folk i det landet egentligen? ALLA (nästan) röker ju runt små småttingar och det om något har jag sjukt svårt att förstå. Beror det på att de inte bryr sig eller har nyheten om att rökning är farligt för barn inte nått dem än? Nu har ju jag iof aldrig varit i Danmark så risken finns ju att de är så trashiga som serien får dem att framstå men hur som helst tycker jag att det är synd att unga föräldrar framställs i ett sådant ljus. Egentligen borde jag kanske inte ta åt mig, jag kommer ju vara 23 när jag blir mamma, men jag gör faktiskt det! Jag tycker att det är synd att de till största del valt att följa föräldrar som går på soc, är ensamstående, röker och har problem med myndigheter. För nog finns det väl helt normala unga föräldrar som jobbar, har stadig ekonomi och verkar vettiga? Kanske inte finns nått underhållningsvärde i att visa upp dem dock... Och jag undrar, är det ok att bete sig på det viset för att man är dansk, ung, underhållande eller är det ett solklart fall där stigmatiseringen varit framme och gjort sitt?



1 kommentar:

Anonym sa...

Du är jätteduktig som fixade kompletteringen!