torsdag, februari 19, 2009

Skandal

Att det får arbeta fruktansvärt inkompetenta och inom didaktik okunniga pedagoger på högskolan är för mig ett mysterium jag mer än frivilligt idag fick smaka på. Det är skandal att människor utan empati, sympati, ödmjukhet och schysst människosyn kan få arbeta som lärarutbildare. Idag var droppen. Vi hade en kvinna som föreläsare och hela hennes föreläsning verkade gå ut på att trycka ner oss i skorna och minsann låta oss förstå att vi inte kan ett skit, så värdelösa som vi är. Eventuella frågor besvarades knappt med annat än sarkasm och vid en fråga gällande pm ifrågasatte människan vår läskunnighet. Detta tog många av oss som kränkande och jag har sen dess haft en klump i magen. Det mest hemska med hela upplevelsen anser jag är att en sån som hon kan få arbeta med att utbilda lärare, världens viktigaste yrkesgrupp och att det faktiskt fanns folk i klassen som tyckte att hennes metoder var 'rättfram och bra', det skrämmer mig. Usch och fy faan kan jag bara säga. Och till de i klassen som inte vågar säga nått men som gärna snackar skit bakom ryggen på folk: Att ni inte skäms era jävla kappvändare!


1 kommentar:

Anonym sa...

bra jenni bra