söndag, februari 15, 2009

Alla hjärtans dag

Igår var det så den mycket firade och uppskattade högtidsdagen Alla Hjärtans Dag! I ett civilstånd som singel är jag en stark motståndare till detta kommersiella jippo och tycker att alla som går på skiten är lättlurade töntar och sentimentala idioter. I ett civilstånd som sambo (och med enorma gravidhormoner på det) så sväljer jag jippot med hull och hår.

Att det var alla hjärtans dag var det första jag tänkte på när jag vaknade igår och det sista jag tänkte på när jag somnade. Jag väntade med spänning på vad vi skulle hitta på för romantiskt och var ända tills sjutiden på kvällen ganska säker på att min kära älskling hade hittat på någon romantisk överaskning. Mest fick jag upp förhoppningarna kring 'att vi varit på stan och sen kommer hem och hela lägenheten är fylld med röda rosor' eller ett bokat bord på en fin restaurang med levande ljus och fancy music' eller 'att jag får en fin middag serverad och ett vackert diamanthalsband som present och sen tar han hand om disken'. Inget av det hände. Och att jag skulle ha planerat något romantiskt för honom det fanns ju inte ens på kartan!

Istället så gosade vi lite på morgonen och for sen iväg på stan för att köpa present till hans mamma som fyllt år. Vi käkade mat och tårta hos henne i Råda och sen for vi hem. Hemma blev det Monsters Inc och så käkade vi chips trots att vi var mätta och rundade av med rabarberpaj och vaniljsås. Denna paj var vi tvugna att kalla rooomantisk paaaj för att intala oss själva att vi minsann visst var romantiska på alla hjärtans dag. Nåväl. Det var ju inget spektakulärt som hände denna dag men att vi satt tillsammans, var oss själva och vräkte i oss kalorier utan att skämmas DET kan man kalla lyx och romantik på en hög nivå som är få förunnat!




2 kommentarer:

Maria sa...

Hahahaha! Känns igen. Tänkte jag skulle köpt en present på stan efter jobbet till N, men orkade liksom inte. och att det var städat var väl för att jag bad honom i ett sms. ;)

Jen sa...

hehe, nä vadå köpa en present till sin man? det är ju hans jobba att köpa dyra presenter till sin kvinna! ändå att han städa när du bad honom, framsteg framsteg, snart är han fullärd;)