onsdag, februari 25, 2009

Droppen

Nu är det mycket som retat mig de senaste dagarna... En bild på Jessica Simpson som jag i vanliga fall inte bryr mig ett skit om men enligt undertexten till bilden så har hon gått och blivit 'fet'. Peka på henne, peta på den feta kossan med en pinne för att hon inte skäms!! -verkar media vilja få oss att tänka. Jag är PK och menar att hon får väl ändå se ut hur hon vill vare sig hon mår bra eller inte, det är ju bara hon själv som lider av det. Jag följer ingen debatt och har inte hört något mothugg av henne själv men jag kan ju tro att hon försöker hålla sig nöjd med den hon är och att medias vidriga pekpinnar inte hjälper.

Sen retar jag mig på att kronprinsessan ÄNTLIGEN fått ett frieri av sin snubbe när gud, kungen, regeringen eller vem faan det nu är som bestämmer att han är ok för henne. Metro ansåg att det viktigaste som hänt under dagen var att hon svarat Ja, ja, ja och sen undrar tv4 varför det är sådant 'svalt intresse från löpsidornas sida'. Vad förväntar de sig för reaktion egentligen? Tv 4 är själva som galningar och världskrig, svält, katastrofer får vänta för de ska redovisa resultatet i sin senaste undersökning: Är Daniel Westling rätt man för Viktoria? Vem bryr sig egentligen? Monarki är väl ändå förlegat i vårt 'moderna' samhälle och i sann jämnställd anda så önskar jag att majoriteten av befolkningen anser att det är upp till Viktoria själv att bestämma om han är rätt för henne eller inte. Sadly så var det endast 3% som svarade 'Vet ej' på frågan. Tur att kungen och regeringen får bestämma åt henne. Konstigt dock att hade det handlat om vilken annan kvinna som helst där fadern får bestämma vem hon får/bör/ska gifta sig med så hade det blivit ett jävla liv på moralkärringarna i landet. Så retar jag mig på att det ska hållas bröllop i landet. Och det lär ju inte bli billigt. Undrar jag vem som ska betala det... kungafamiljens statliga underhåll antagligen. Skit i finanskrisen och alla stackars arbetslösa, de får snällt vänta, nu har Sverige hittat något som faktiskt är värt att lägga pengar på. Urk.

Och så grädden på moset. Pricken över i. Strecket över T. Droppen som fick bägaren att rinna över. Jag ligger i lugnan ro hemma i min soffa och slökollar på tv. Det ringer hysteriskt på dörren och knackar en miljon gånger. Jag stänger av tv:n för att gå ner och kolla vart det brinner. Där, utanför mitt hem, står en kärring (vi kan kalla henne hemsk människa utan stolthet) och viftar surt med en lapp om tv-avgift från Radiotjänst.

***

Hemsk människa utan stolthet: Har ni någon tv?!
Jag: Nej.
Hemsk människa utan stolthet: Är det riktigt säkert det?:
Jag : Ja, vad faan skulle jag ljuga för? j Men jag släpper ju inte in dig om du tror det.
Hemsk människa utan stolthet: Och ni har ingen dator med tv-kort heller?
Jag: Nej.
Hemsk människa utan stolthet: Så då skulle ni klara av en mätning?
Jag: Jag antar det du.
Hemsk människa utan stolthet: Bra. Då kanske det görs en sån och om det kommer fram att nu har en tv så kommer detta att rapporteras.
Jag: Fine.
Hemsk människa utan stolthet: För du vet att man måste betala tv-avgift om man har en tv va?
Jag: *stänger dörren*

Så här lät samtalet i mitt huvud:

Hemsk människa utan stolthet: Jag tror att ni har en tv för det har alla, har ni det?
Jag: Jo, men om du tror att jag tänker betala tv-avgift så kan du tänka om, hagga.
Hemsk människa utan stolthet: Är det riktigt säkert det?
Jag: Faan kallar du mig lögnare?!
Hemsk människa utan stolthet: Har ni dator med tv-mottagare?
Jag: Skit du i det.
Hemsk människa utan stolthet: Så ni skulle klara av en mätning?
Jag: Bring it on!
Hemsk människa utan stolthet: Bra, för ni kommer åka dit så det bara skiter om det, staten ska ha sitt och ser allt, mohahahaha!
Jag: *ger onda ögat*
Hemsk människa utan stolthet: För du lilla dumma människa som tror att du ska komma undan vet väl att vill man kolla på tv måste man betala för det i detta landet.
Jag: Jag tänker faan inte betala för svt och all jävla skit som de sänder på de förbannade kanalerna. Jag hävdar min mänskliga rättighet att få slippa betala Petra Meade's lön för att hon ska stå och göra bort sig i Melodifestivalen, ett lördagsnöje för IQ-befriade. *spottar på henne och smäller igen dörren*.

Word!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha gillar verkligen ditt samtal med tv människan!! bra jenni haha

Maria sa...

shit, i sense agro in the air!

Anonym sa...

haha du är underbar!