onsdag, november 24, 2010

På familjesidan

(Klicka på kortet så blir det större)
Förrförra veckan var vi på en fotostudio och tog kort till födelseannonsen i tidningen. Idag publicerades den. Ett kort på oss. Jag och min familj. -1 som vanligt. Innan Elvira föddes funderade jag mycket på vad det skulle stå och hur kortet skulle se ut. Jag och D bestämde att Winstons kanin skulle vara med på kortet. Och hans namn skulle absolut stå med. För han räknas. Han hör till vår familj även fast han inte syns. Kaninen är med och Winston står med.



Här är inlägget jag skrev om Winstons annons som var i tidningen, den 30:e september 2009.

 

4 kommentarer:

Maria sa...

Kortet är jättefint och jag tycker det är så fint att kaninen är med.

Tildas mamma sa...

Vad fina ni är!
Jag funderar också mycket på hur Tilda ska vara med i olika sammanhang. Julkort är ett sådant exempel. Vi har pratat om att rita ett hjärta på hennes plats i syskonskaran, som får symbolisera henne. Det kanske bara är vi som förstår att hjärtat är Tilda, men det spelar ingen roll. Då finns hon med, även om vi inte uttryckligen skriver "hälsningar från Tilda".
Det var en fin symbolik att ha med Winstons kanin på bilden och hans namn i annonsen. Han är ju storebror, oavsett om han finns hos er eller inte. Vi funderade fram och tillbaka på hur vi skulle göra, men eftersom formuleringen i tidningen bokstavligen löd "med på bilden är ..." så valde vi att bara skriva dit storasysters namn. Jag önskar att formuleringen varit "syskon är ...", det lämnar större valfrihet för oss änglaföräldrar.
Kram, Tildas mamma

Linda sa...

Ni fina familj. Jag tittar och gråter och delar er sorg. Härligt men sorgligt att se Winstons kanin. Jag kan inte med ord säga hur ledsen jag är.
Idag har jag själv haft en mycket tuff dag med stormiga känslor.

Kram till dig.

Hanna sa...

Ni är så himla snygga och Elvira är sötast i världen.