söndag, januari 02, 2011

Nytt år och löftet jag gav

Det nya året skålade vi in med vänner och orden att "2011 ska bli det bästa året!". Det tror jag nog varje nyårsafton. Aldrig har det dock hänt att ett förgånget år vid sitt slut har fått utmärkelsen. 2010 var inte bara dåligt men det har varit ett tungt år. Jag brukar inte officiellt avge några nyårslöften men i hemlighet råder väl det vanliga; Jag ska äta nyttigare, sluta med läsk och snask, börja träna och allt annat överambitiöst. De löftena brukar alltid skita sig. Men i år ska jag bli bättre så jag avgav ett officiellt löfte som jag tänker hålla och som jag hoppas håller längre än 2011;

Jag ska jobba på det här; Att finna kraft att acceptera det jag inte kan förändra, mod till att förändra de saker jag kan och visdom nog att förstå skillnaden mellan de två.

Och jag ska vara snällare mot mig själv.






1 kommentar:

Annica sa...

Klokt skrivet,tror jag kanske snor det löftet..

God början till dig och hoppas att 2011 blir det bästa året nånsin..

Kram