onsdag, juni 01, 2011

Jag har avslutat det jag påbörjade

Nu är det färdigt. Jag är hemma från opponering. Det gick bra, jag fick beröm för mitt arbete som examinatorn tyckte var riktigt bra, intressant och välskrivet. Arbetet är godkänt och om jag vill så kan jag ändra småsaker. Jag känner mig helt tömd. Upprymd fast ändå tom på samma gång. Det är en märklig kombination av känslor. Jag är glad. Helt otroligt glad att det nu är gjort, att jag klarade det. Vägen som har lett fram till den här dagen, den här stunden, har kantats av mycket svårigheter som jag aldrig trodde att jag hade styrkan att överkomma. Men det hade jag. Så därför är jag glad!

I bilen på väg hem grät jag, antagligen för att så mycket spänning släppte. Några lyckotårar. Jag längtade hem till Elvira och Daniel och enorma känslor av saknad efter Winston körde över mig helt. Ledsentårar. Nu är jag ju där, på ett sätt är jag någorlunda "back on track". Jag har (åter)tagit en bit av livet som jag skulle haft med honom. Men ingen Winston kom tillbaka. 

Well, om några dagar, när de andra känslorna har lagt sig så kanske det landar lite - att jag nu är färdig lärare och examensbeviset är endast administrativt arbete bort. Och då lär jag ju bli överlycklig. Tills dess gottar jag mig i en relativt behaglig känsla: Lättnad.

8 kommentarer:

Terese sa...

Stort grattis! Skönt att ha plugget klart. Njut av känslan.
Terese

Hanna sa...

Du är den grymmaste. Vi fick ju göra om stoooora delar av arbetet för att det skulle bli godkänt. Så imponerad!

Minimalla sa...

Grattis grattis grattis! Du ska vara stolt över dig själv och det du åstadkommit. Kram!

Jen sa...

Tack så mycket <3

ninni sa...

Du är så otroligt duktig, härligt att det gått bra. Tack för alla så goa bilder på din lilla dotter, det är inte mycket som kan vara sötare.

Tildas mamma sa...

Grattis, vad härligt att du är klar! Njut av känslan och gotta dig i den ordentligt! Det har du gjort dig förtjänt av.
Kram, Tildas mamma

Anonym sa...

Grattis Jenny, du har kämpat och värd det bästa som finns
kram Aivi

lilla angelyne sa...

Stort grattis till dig! Skönt att det är klart.

Kram