fredag, juli 03, 2009

Och såklart...

måste ju någonting vara fel på vagnen vi köpte. Den fina svart Brio Happyn som jag så länge drömde om och sen äntligen fick tag i till ett rimligt pris. Den jäveln sätter igång larmet när vi går in och ut på vår lokala mataffär. WTF?? tänkte jag och svor lite för mig själv när vi blev stannade och ombedda att passera en gång till så att personalen skulle vara säkra på att vi inte snattat nått. Minst sagt pinsamt och extremt jävla störande. Jag och Mia tog en sväng på H&M, Åhlens och Lindex för att se om den satte igång nått där vilket den inte gjorde. Den gången. Den väntar väl tills vi är ute en dag och har shoppat loss och det är skitmycket folk så att jag verkligen får skämmas rejält och utstå blickar som tror att jag är en snattande morsa som stoppat hela vagnen full med maskaror och hårfärg. Vagnjävel. Vi ska köpa en ny sen när W lärt sig sitta och inte behöver liggdel längre.

Jag ska väl förklara också då att det tydligen inte är så jätteovanligt att en del vagnar sätter igång larm i en del affärer. Har man en vagn som larmar så har man otur och har man en affär med känsligt larm har man dubbel otur. Hm... varför är jag inte förvånad att vi har en vagn som larmar och en affär med känsligt larm...?


Inga kommentarer: