fredag, juli 03, 2009

52 i solen

Som ni kanske märkt så är det en värmebölja och vi har verkligen fått se de negativa aspekterna av att få barn under i den mest tryckande sommarvärmen. Det nya livet blev minst sagt påtagligt när vi fick byta ut ölburkarna mot nappflaskorna, de ljumna sommarkvällarna på uteställena mot innesittande och lata dagar på stranden mot soffan framför en fläkt för att fly värmen. Sommarnattens bravader finns kvar förvisso. Även om de nu istället för festivaler och dans består av blöjbyten, amning och gnällig Winston som svettas likt en, förvisso mycket liten men ändå, hel karl. Jag är stressad som faan och helt i enlighet med mitt som vanligt pessimistiska sinneslag så tänker jag att detta är sista sommaren någonsin och den spenderar jag genom att sitta inne med en kokhet bebis hängandes och sugandes i tuttarna för att inte få värmeslag och torka ut totalt. Kul. Tur för honom att han är så himla söt så att jag, trots att jag är så stressad, iaf får vila ögonen på nått fint. Just nu är vi på kullen och hälsar på och låter dem ta hand om oss lite och jag dövar mitt dåliga samvete gentemot sommaren genom att spendera en dag på landet istället för i stan. Och min plan att efter graviditeten börja äta nyttigt och försöka lägga av med de dåliga matvanorna jag tillät mig själv det har ju brutalt skitit sig för en glass om dagen minst måste ju tryckas ner för att inälvorna inte ska smälta bort. Great.

Inga kommentarer: