söndag, augusti 28, 2011

Så stod hon på näsan

På Virans förskola finns det en grön vagn som hon är väldigt förtjust i. Andra dagen hon var där fann hon den och kollade vad den gick för. Då det inte är någon lära-gå-vagn så har den inget motstånd och rullar alldeles för fort för Virans vingliga stil. Så hon föll och skrapade händerna. I slutet av förra veckan var hon på vagnen igen. Och sure enough, även den här gången drog hon i backen. Face first! Men hon är modig, mitt lilla barn. Hon grät en halv minut, blev avtvättad men absolut inte avskräckt! Ut och tillbaka till vagnen som hon bestämt sig för att bemästra! Bästa ungen med sitt mod!

2 kommentarer:

Hanna sa...

och bästa mamman med sitt mod. Jag ska bli som du jenni. inte shåpa (öh, stavning??) alls. Vara lite cool lix. Låta sitt barn utforska, testa, lära sig. Detta om jag så ska sitta på mina händer, tejpa munnen och använda solglasögon så ungen inte ser mina förfärade miner då det slår sig..

Lou sa...

åh gud, så underbart fin hon är!
vilket leende:)! kram på er!